tisdag, april 08, 2014

My head hurts from thinking of this...

Jag hade ett snabbt jobbärende på stan i förmiddags och när jag svischade förbi på gågatan såg jag att butik efter butik tjoade om "mid season sale". Mid season? Vilken season är det? Jag kikade runtomkring mig och såg bara människor i samma årstidstecken som jag själv; vinterjacka, halsduk och mössa (jag saknade dock det sistnämnda som så ofta). Så vad är det för säsong som vi är halvvägs in i? Det kan ju inte vara våren. Och vintern måste vi väl åtminstone ha passerat mer än hälften av?

Så är det våren? Är det här våren? Mitten av våren? Jag känner mig förvirrad.

Är det nu vi tar till en av de där extra årstiderna som vi lär ha häruppe; vårvintern? (Vilket väl fö borde heta vintervår?) Är vi i mitten av vårvintern? Vad är det då, en sjättedel in i våren? Eller en blandning av sista sjättedelen av vintern och första av våren?

Jag ska nog bara fortsätta jobba på om dagarna och hålla fokus på det och huvudet bort från allt annat.

Inga kommentarer: