fredag, april 22, 2011

God morgon

Utan värktabletter utvecklades såklart min huvudvärk till fullskalig migrän med illamående och typ dödsångest. Gick och la mig redan vid nio, gömd under täcket från ljud och ljus med en hand utanför på finaste Smilla-katten (som dock spann för högt i mitt tycke). Sen har jag drömt mardrömmar hela natten, känns det som. Jag har gått igenom alla hemskheter jag kunde komma på, av någon anledning. Vid ett tillfälle hade M gått från datorn för att väcka mig.

Men när jag slog upp ögonen kvart i åtta nu på morgonen var nästan all huvudvärk borta. Istället hade ryggen stelnat till (i vanlig ordning i M:s lite för mjuka säng) så jag fick ta till hjälp att komma upp. Nu ska jag bara komma igång lite så ska nog allt bli bra igen. Idag tänker jag vara optimist, inte oroa mitt stackars huvud med något och bara njuta av den härliga vårdagen.

Först ut väntar frukost på farstubron i solen. Där tänker jag sitta och titta på havet tills jag ledsnar.

Inga kommentarer: