fredag, april 01, 2011

Än får de dras med mig

Igår var det dags för den lagstadgade hälsoundersökningen för nattarbetare och jag var nog rätt nervös. Men det gick bara bra, över förväntan till och med. Jag hade ju hört att ganska många tester gjordes, bl.a skulle blodfetter mätas och jag hade förväntat mig att en kvinna med lite extra isolering såsom jag själv skulle få bannor efter resultatet. Men tydligen var alla prover bara bra. Läkaren tyckte tom att jag var i god kondition med låg vilopuls och fina blodvärden. Ingen hjärtinfarkt i sikte just nu alltså.

Jag har arbetskamrater med till synes bättre form som fått backning på just blodfetter, så nånting gör jag väl bra. Heja vegetarisk kost, får man väl säga. Och heja allt promenerande. Gissar att båda sakerna har nåt med det att göra. Framför allt kul att få på papper att lite isolering inte automagiskt innebär dålig hälsa.

Men jag behöver tydligen nya arbetsskor nu när jag fått klartecken att hänga kvar på jobbet ett tag till.

Inga kommentarer: