torsdag, april 21, 2011

Det är såhär man är ledig

Trivsam dag idag, trots att jag för tillfället sitter med huvudvärken from hell igen. Men jag har sovit ikapp en massa (om man nu kan det) och umgåtts med min fina minifamilj hela dagen. Den började redan vid åttatiden imorse då jag vaknade av oväntat besök; Mr M hade tagit sin halvdag ledigt och kom in till stan bara för att umgås istället. En riktigt bra överraskning att vakna till!

Sen har det bara fortsatt, lunch på stan med M och lillasyster, lite mindre shopping efter det och sen eftermiddagsvila hemma. Slött och trivsamt. Och så har jag gjort det enda som andas påsk hos mig; gett mina två familjemedlemmar varsitt rejält tilltaget påskägg med godis.

Och nu har jag anlänt till huset på landet där jag möttes av tre pratglada kattälsklingar. Bortsett från att vi ska hämta hit syrran imorgon samt handla mat i stan är det här vi kommer att hänga hela långa helgen. Om inga trevliga fikainvitationer uppkommer från stadshållet alltså (hint hint).

Inga kommentarer: