torsdag, april 28, 2011

Mer skönhetsblogg än så blir det inte här

Idag har jag ägnat mig åt lite 'lyx', typ den enda lyx jag egentligen beviljar mig själv. Jag har lämnat mina ögon och ögonbryn helt i händerna på en duktig tjej på en av skönhetssalongerna i stan. Just den här tjejen var ny för mig, men är nu min favorit, tror jag. Hon var duktig, nästan helt smärtfri och fegade inte som de annars lätt gör med en albinobrud som undertecknad. Så nu har jag ögonbryn som både syns och är snygga, samt ögonfransar som inte behöver sminkas om jag inte ids. Perfekt.

Det kanske inte låter så lyxigt att bli plågad, men det är det, och plågandet är bara en liten stund. Och just idag var plågandet dessutom verkligen minimalt. Oavsett känns det lyxigt att ligga på en bekväm brits med trivsam musik och så nån som grejar med ens ansikte med kalla och varma krämer och andra grejer som luktar precis lagomt mycket, tills man går därifrån alldeles len och faktiskt nästan utvilad. Hade jag haft en god inkomst hade jag gett mig på betydligt mer onödiga lyxgrejer på samma ställe, jag lovar.

(Dessutom kan jag inte plocka brynen själv utan både intensivt tårfallande och dito nysande, not my expertise.)

Inga kommentarer: