måndag, april 04, 2011

Mr Jingles!

Plötslig huvudvärk dök upp som ett moln på himlen denna annars trivsamma dag. Hoppas den far lika fort.

Idag startade jag min dag genom att se på The Green Mile, en film som tidigare stått på listan över 'filmer jag märkligt nog inte sett än', något som tydligen inte gick för sig enligt en vän. Men nu har jag sett den och den var bra. Jag hade lite svårt för det övernaturliga inslaget till att börja med, men sen tog liksom själva filmen över så jag drogs med och gillade sensmoralen till sist. Bra skådespel och ganska snyggt foto. Verklighetsfrämmande på många sätt, visst, men det ska film vara ibland.

På tal om skådespeleriet så var det länge sedan jag såg Tom Hanks i något nu. Han tycks oftare förekomma bakom kameran, tex var han producent av tv-serien Big Love som just avslutades.

Inga kommentarer: