söndag, april 17, 2011

Helg, var det?

Helgen har som smugit sig iväg i världens fart. Jag kan inte ens minnas vad jag gjorde igår. Mer än att jag var sjukt trött mest hela dagen. Jo, Mr M och jag var på födelsedagskalas hos S som fyller på tisdag. Det var trivsamt. En riktig sommartårta bjöd han på och så fick han en nerdpresent av oss som jag tror gick hem.

Idag har vi varit ute hos M:s föräldrar en stund. Som alla andra idag bytte vi däck (på M:s bil, min är fortfarande kaputt) och så blev vi bjudna på fika. Det var trevligt det också. Det var ganska länge sen jag blev med ut så det var kul att se dem. Jag satt i köket och pratade världshistoria med hans mamma när vi såg en havsörn flyga över tomten. Otroligt vackert djur. Och stort. M:s föräldrar bor verkligen på det mesta perfekta pensionärssätt jag tänka mig där ute vid havet; lugnt och stilla med djuren alldeles inpå huset. Nu när det blir vår och sommar längtar jag med efter att göra det, som vanligt.

Inga kommentarer: