torsdag, april 07, 2011

Tvättstugemarodören

Och stackars lillasyster råkade ut för tvättstugemarodören i eftermiddags. Jag brukar annars alltid ha koll så att jag inte bokar tid före henne men idag blev det en miss. Jag skickade ner syrran för att hämta den sista tvätten och städa i ordning det som var kvar och hon kom tillbaka upp både arg och ledsen. Marodören hade haft med sig sin man den här gången och stod som vanligt och skulle inspektera städningen varpå mannen plötsligt hällde ut en hel vattenhink över golvet och mer eller mindre beordrade syrran att moppa upp det. Helt galet.

Jag har hamnat på kollisionskurs med den där damen tidigare (hon är en av få som faktiskt lyckats få mig att höja rösten och bli otrevlig på riktigt) och det är som inte lönt att diskutera med henne så jag agerade inte, vilket jag kanske egentligen borde. När M fick höra det var han dock på väg dit med typ ånga ur öronen, så det kanske var vettigt att jag sa åt honom att släppa det. Jag borde kanske kontakta hyresvärden, men jag ser inte vad det skulle leda till riktigt.

Inga kommentarer: