tisdag, april 26, 2011

På shoppinglistan: solglasögon!

Då var jag linsbärare igen. Iallafall på prov en vecka så får vi se hur det går och känns. Just nu känns det lite halvsnurrigt och "bågigt" men det ska ge med sig när jag vant mig. Även denna gång har dock högerögat fått för sig att bli ännu lite sämre och precis som vänster lägga sig till med brytningsfel. Undrar snart vart det kommer att sluta.

Tanken var att prova ut linser och köpa dem på nätet sen om det visar sig fungera med mina torrisar till ögon, men sedan jag sist bar linser tycks det som att det hänt en del med priserna. Halvårspriset var verkligen inget jag kände behov att pruta på och om jag lägger in det på autogiro så får jag både linserna hem och tillbaka pengarna för undersökningen jag gjorde idag. Det går nog nästan inte att få det bättre.

De första linserna jag provade skavde lite men de här känns bra. Återstår att se hur de står sig i den torra nattluften på jobbet i helgen. Rekommendationen var att inte ha linser där, men ska testa och se hur det funkar.

Inga kommentarer: