söndag, juni 15, 2008

"I'm Mr T and this is my Night Elf Mohawk"

Oj, trött idag. Riktigt sovväder är det också. Men jag blev väckt av telefonen vid 14-tiden så just nu är jag i farten igen. Ska försöka lägga mig en stund till sen. Mattias skulle komma förbi och ordna mat, värsta lyxen. Inte för att jag är direkt hungrig, men det blir nog bra. Måste få ordning på kosten snart. Jag äter typ inget men står ändå still på vågen, med en tendens åt att gå åt fel håll. Tror jag får lyssna på farbror Joakims råd och äta frukost, och att faktiskt äta om det ska hända nåt bra. Men det har inte varit så mycket ordning på det där på ett tag nu. Det är förvånande hur snabbt man får dålig aptit om man inte äter. Jag har helt enkelt inte tänkt på det.

Hade en ganska rörig natt på jobbet, stundvis i vart fall, men lyckades få sitta ett tag och nog se merparten av en film som inte var helt tokig. Jag hängde inte helt med av förklarliga skäl, men det jag såg var ganska roligt. Welcome to Colinwood, helt klart sevärd med en skojig blandning av skådisar och ganska sjuk dialog.

Ganska mycket reklam för World och Warcraft nu. Undrar om användandet går ner lite under sommaren eller om de helt enkelt laddar inför expansionen som väl borde vara på gång snart nu? Hade ju varit tokkul att gå på konventet i Paris nu i juni, men that's not gonna happen. Jag gillar reklamen, speciellt den med Mr T, han är grym. Hoppas de gör en Mohawk-klass i expansionen...

På tal om reklam var det en asdålig reklam inatt på tv. "Svenska mammor föredrar Natusan tvättservetter" (eller hur det nu var). Spontant undrade jag vad svenska pappor föredrar i så fall? Varför finns inte de med? Räknas inte deras åsikt? Så cementerande reklam att man blir illamående faktiskt. Det vi får lära oss är inte att deras servetter är bäst utan att det inte spelar någon roll vad pappor tycker. Men å andra sidan går det ju väl i hand med vårdnadsbidragets bakåtsträvande utveckling i det här landet...

Inga kommentarer: