lördag, juni 14, 2008

Den som väntar på nåt gott?

Ja, just det. Lillebror den äldre lyckades såklart inte bli tvåbarnsfar som jag planerat (jag som trodde det var fastrar som bestämde sånt?) när jag var nere. Nejdå. Trots do-day den 5 juni har det inte hänt ett dyft än. Jag börjar snart undra om de lurats... Men stackars flickvännen såg lite trött och less ut när jag var där i måndags så det var nog inte bara fejk den där magen.
Nån som verkade helt obrydd om det var soon-to-be storasyster Lea som var i världens busartag när jag var där. Jag är verkligen otränad på att hålla igång sådär. Världens goaste är hon, måste lägga upp bilder snart. Hon envisades med att ha strumpbyxor på sig i 25-gradig värme eftersom hon hade gjort illa sig under foten och hade plåster där. Och så länge man inte ser plåstret gör det inte ont, tydligen. Och jag skulle ju inte tro att jag kunde övertyga henne om att hon inte skulle göra illa foten igen om hon tog av sig dem. Nä, barfota var tokfarligt. När jag skulle demonstrera att det gick bra att gå barfota i gräset gick hon helt enkelt in efter min sandaler och såg lite demonstrativt på mig när jag efter uppmaning tog på mig dem.

Inga kommentarer: