onsdag, juni 18, 2008

FRA-dag och filmtips

Onsdag, den stora FRA-dagen. Orkar inte ens ge mig in i debatten utan instämmer bara i allt (?) som tex Ola Nordebo har skrivit i saken.

Själv har jag spenderat ett par timmar med en mycket god film. A good year med bland andra Russell Crowe. Så nu är jag benägen att instämma i Ulrikas Frankrike-vurmande en stund. Visst, jag kan tänka mig att fly livet en (bra) stund för ett liv på en gammal vingård med trivsamma caféer, ett strävsamt men äkta folk och dammiga vägar. Filmen började sisådär kanske, men jag fastnade efter en stund ändå, och jag tror att det inledningsvis var just miljöerna som hookade mig. Och den dansande, glada hushållerskan såklart. Den lite ojämne Ridley Scott har gjort en lyckad film, helt enkelt. Se den om ni behöver lite feel-good. 8/10 känns det som såhär direkt efteråt.

Inga kommentarer: