onsdag, juli 25, 2007

7 timmar senare...

Känner mig lite bättre efter några timmars sömn. Men gosh vilken natt. Ett tag mitt i eländet när det var tillfälligt lugnt, började jag och mina två kollegor som jag fick hjälp av att tokskratta. Vi var så illa tvugna för att inte bli tokiga tror jag. Hela situationen på jobbet förefaller absurd ibland. Sötast var farbrorn som efter att ha stått bredvid och sett hur jag blev upptryckt mot väggen, fasthållen och nypt sa när jag kommit loss: "jag väntade bara på att du skulle be mig ingripa". Hehe.. Ja, men det är svårt. De kan vara ganska starka och även om jag skulle kunna komma loss så finns alltid risken att jag gör dem illa, och jag vill verkligen undvika det.. Även om jag ibland får bita mig i läppen för att tränga undan de inte så etiska tankarna som trillar fram. Men så är det för alla, har jag förstått. Det tog bara ett tag innan någon vågade nämna det och då visade det sig att alla känner lite så. Vilken blev en lättnad på jobbet, tror jag. Men det är svårt att le och inte bli förbannad när man blir nypt hårt i överarmsfettet, kan jag lova. Det gör ont som satan.

Jaja, nu är jag i vart fall ledig till söndag så jag ska väl hinna vila upp mig och skaka av mig den här natten med. Min lillasyster är på besök hos en kompis i Robertsfors, vi träffade henne igår kväll en stund och åt underbar indisk mat på en restaurang där. Ikväll ville hon och hennes kompis att Mattias och jag skulle ta med dem till stan och bowla och se på bio. Så det ska vi göra. Jag vet att han inte älskar att bowla, men han är snäll som ställer upp. Tjejerna är lite Harry Potter-tokiga så det är den vi ska se. Själv har jag vare sig sett någon film eller läst någon bok så jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig. Men hoppas att det ska gå bra att se film fyra (?) ändå. Jag har inte lyckats drabbas av Harry-febern, men har tänkt ge mig på böckerna någon gång då jag får tid och ork. Men det ska bli trevligt att umgås med dem iaf. Även om jag är lite trött och sliten.

Inga kommentarer: