lördag, juli 21, 2007

I'm on the other side of the line now

Det blev ingen Svenska akademien igår. Jag var lite sliten och det kändes dumt att åka 20 mil mitt i natten för ett band. Men det var inte utan sorg jag tog beslutet till slut. Jag hoppas verkligen att de kommer hit snart igen eller att jag lyckas vara i Sthlm eller så när de är där.

Nej istället blev det god men enkel mat på kvällen igår. Fetaostsallad med vitlöksbröd och ett par röror. Helt ok. Vi tänkte att vi för en gång skull skulle se på tv och äta, och fann oss själva plågandes av det dåliga utbudet. Det som var bäst (?) på våra två (!) kanaler var någon hemsk buskis med Stefan och Krister (heter de väl?) som inte var rolig på någon enda fläck. Bara plain plågsamt. Men vi var för trötta för att orka ta oss för något annat. Men när det blev paus så ringde min bror Tobias och räddade oss från vår förlamning...

Så det blev lite WoW istället. Eller ja, det skulle bli, men vi ville först få igång TeamSpeak, en möjlighet att prata med varandra över nätet när man spelar för att förenkla strategierna. Men det buggade såklart så efter någon timme fick vi överge det och leta alternativ. Skype har fyllts med spyware och ett konstigt avtal som man måste godkänna så det var inte heller på tal. Så istället provade vi Gizmo, en open source lösning som möjliggör gratis telefonsamtal över nätet på samma sätt som Skype. Men med bättre agreement och dessutom lite större möjligheter vad gäller conferencecalls. Så det provade vi och det funkade bara bra. Och där någonstans kände jag tydligt att jag hade gått över till sidan som borde benämnas som computernerd. Men fuck it, det var kul.

Idag är det väldigt fint väder så jag borde nog försöka ta mig ut på en långpromenad. Ska bara ladda i-poden först med ett gäng radioprogram som jag inte orkat lyssna på. Tobias hade hört något program med en feminist i torsdags som han sa att jag bara måste lyssna på och förklara om det var allvar eller humor. Låter ju onekligen intressant, så det får jag väl göra.

1 kommentar:

Nika sa...

Jo, för gränsen var ju nådd då du började snacka med dina WoW-polare under spelets gång....inte en minut före det....

PS. Magnus hälsar: Varför kör ni inte med Ventrilo?