torsdag, februari 02, 2012

Första natten!

Första natten i nya lägenheten! Lite virrigt att vakna till en ny tillvaro men samtidigt oerhört trivsamt. När jag tog sista draget med moppen vid ytterdörren på gamla lägenheten i tisdags kväll efter drygt 9 timmars städning (på två personer så alltså 18h totalt, plus det som gjordes innan) kände jag faktiskt inte alls den där sentimentala känslan jag brukar drabbas av när jag flyttar vidare. Lite lite kände jag av den när vi i tystnad gick runt under besiktningen igår förmiddag, men det var en väldigt lätt släng. Väldigt märkligt, oavsett vad har jag alltid känt så tidigare. Men den där lägenheten kändes aldrig som jag, aldrig som hemma.

Jag tror att det kommer att bli bättre här. Det är såklart inte lätt att konkurrera med huset vid havet med tre svansdamer i, men det här kommer definitivt att kännas som ett hem värt att jämföras.. Nackdelen med det är kanske att jag kommer bli än mer splittrad mellan mina 'hem' men jag tror inte att det måste bli en dålig sak.

Inga kommentarer: