torsdag, februari 02, 2012

To do och To buy är ungefär lika långa

Allra roligast är det att syrran tycks ha bott in sig så bra redan efter ett dygn. Hennes rum är det enda som i stort sett är klart och färdigpysslat, men så hade hon planerat för det noga och ägnade i stort sett hela dagen åt det igår medan jag, med hjälp av mamma och M, försökte få koll på allt övrigt. Nu har hon ett eget rum och det var ju lite av grejen med hela flytten.

Det står fortfarande lådor överallt. De där sista kassarna från lägenheten, ni vet de obligatoriska där saker som inte riktigt fick plats i en låda samsas med rengöringsmedel, fika från städningen och smågrejer man hittat bakom element eller i de sista skåpen samlas. De kassarna är inte roliga, men idag ska jag försöka ta tag i dem så att jag slipper dem. Jag måste också klura ut en bättre möblering av sovrummet än den jag först hade, hitta plats åt mina kläder, justera bokhyllan och packa upp allt dit och ta tag i röran i köket.

Behöver jag säga att vi har en inköpslista på småsaker som behövs som är toklång?

Inga kommentarer: