torsdag, februari 16, 2012

Sjukdag nr 3


Dagen tillbringas likt tidigare dagar den här veckan i sängen. Rutinerad som jag nu är har jag allt jag behöver inom räcklängds avstånd. Hushållspapper, fjärr till apple-tv och laptop. Och ja, det svarta som kilat in sig under brickan är katten Mina. Min personliga stalker-katt.


På min andra sida finns gott om både te (termosen syns inte), juice och filtar. Och, katten Smilla (lite grinig över att inte vara den som ligger närmast för tillfället, därav den vända ryggen).



Självklart finns Rosa Luxemburg också inom "nästan-räcklängd", hon är inte ett fan av att trängas eller vara för påträngande så hon gör sitt bästa att få plats på skrivbordsstolen vid fotändan av sängen. Det är inte så lätt när man är en stor katt i mini-Lo-format.

Så har jag det på min sjukdag. Det kunde definitivt vara värre. Febern tycks ha försvunnit men huvudet är fortfarande tungt och det här med att andas funkar sisådär ibland. Hur har ni det?


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: