söndag, februari 26, 2012

I'm ready!

Okej, nu är även Spielbergs War Horse (2011) avprickat på filmlistan inför Oscargalan inatt. Med sina sex nomineringar kändes det som ett måste. Mina förväntningar var sådär och det blev inte heller mer än så. Vissa scener var smått fantastiska, framför allt 'skyttegravsscenen' mot slutet. Annars tyckte jag nog att den över lag var lite väl sentimental. Jag är inte så svag för sådant. Speciellt inte när det kommer till krigsskildringar även om denna ska ha cred för att den visade att båda sidor hade människor och inte monster i sina arméer. Men nog tror jag att den kan komma att ro hem ett par statyetter inatt (även om jag i mina gissningar faktiskt inte har med den någonstans).

Jag har laddat upp med te i termos, pringles, apelsiner och red bull (även om en nattveteran som jag knappast lär behöva dem) och är nu redo för nattens gala. Snart drar röda mattan igång och 2.30 är det dags för Billy Crystal att inleda galan. Låt oss hoppas att kanal 9 och Fredrik & Filip gör bra ifrån sig i år. Annars finns ju streamingtjänster som tur är.

Inga kommentarer: