måndag, augusti 13, 2007

Finbesök i stan

Väderväxlingar, må jag säga. Allt ifrån väldig sol till regn och gråa himlar. Men det är okej. Just idag är det dock ganska kvavt samtidigt som himlen tycks tung av regn. Som lagomt skönt till sinnesstämningen, kan jag tycka.

Jobbfri helg. Inte fel. Sov bort nästan hela fredagen. Var verkligen helt slut. Lördagen tillbringades till stor del med Joakim, och till viss del med hans vänner. En av hans två goda barndomskamrater, Raimond, har flyttat till stan, med en för mig ny sambo, Ulrika. Så Joakim och barndomsvän nr två, Robert var uppe på besök över helgen. Jag passade på att stjäla Joakim en stund under lördagen, vi var på lite sightseeing, åt lunch på Rost och fikade på Mecka. Bland anant fick vi för oss att fara till Holmsund, som har Umeå hamn. Jag har inte heller varit där, trots att jag snart bott här i fyra år. Bor man redan vid havet har man som ingen anledning. Men det var faktiskt mindre trivsamt än jag hade trott. Trist hamn, en färjeterminal som inte ens såg ut att vara i bruk, och inget särskilt att se egentligen. Lite trist. Det kom en holländsk turist som ville åka över till Vasa, men jag hade noll koll på om båten ens går över nu. Men jag tror det. Kanske man skulle satsa på att fixa till det där om man vill öka turismen i Västerbotten? Eller så kanske inte utbytet med Österbotten räknas? Hm...

På kvällen var det middag hos Raimond och hans Ulrika. De har en väldigt fin lägenhet vid älven. Det var väldigt trevligt, superkul att träffa grabbsen igen, det var ett tag sen, och Ulrika var väldigt snäll och kul. Kanske lite mer normal än man kunde förvänta sig av Raimond, men kanske det just därför verkar så bra. =) God mat, Roberts humor och det kändes lite som att jag for några år tillbaka i tiden. Har saknat det där ganska omaka trillinggänget. De är roliga och otvugna. Och lite knäppa. Vet inte om det egentligen kanske var knepigt till en början att jag fanns med, men tror att det i så fall gick över.

Hade inte kameran med mig, men tog en del halvkassa bilder med mobilen. Lyckas dock inte få över dem nu av okänd anledning. Nej, jag är inte riktigt vän med min mobil än.

Vi får hoppas att det blir fler liknande kvällar snart igen. Att det innebär att Joakim kommer upp oftare och att jag får träffa de andra tre lite då och då. Speciellt då två av dem faktiskt nu bor nästgårds.

Inga kommentarer: