tisdag, oktober 31, 2017

Kappa, parkas, jacka eller...wookie?

Men hur svårt är det att hitta en bra vinterjacka? Det stora problemet är kanske att jag inte ens vet vad jag söker för något. Vill jag ha en opraktisk men kanske fin kappa i nåt ull-liknande material? En mer praktiskt men kanske lite småtråkig parkas med mysigt foder? Eller en sportigare sak med vindtätt yttre? Det sistnämnda funkar dock rätt dåligt ihop med tex jobbklänning eller liknande.

Jag hittade ju också en rätt annorlunda jacka/kappa på nätet som jag av nån anledning fastnade lite för. Oklart hur varm den är dock. Och Lil'sis var ganska skeptisk och tyckte att den kanske var alltför "wookie"-lik, haha. Hon kan ju ha rätt i det. Jag tror att jag fastnade för att den var lite udda, men jag vet inte om det är ett bra val. Jag gillar dock att det är huva på den. På min höstjacka som jag köpte i år har jag världens mysigaste huva, det är skönt när det faller blöta saker från himlen. Och så skyddar det nacken lite även om den inte är uppfälld. På så vis är ju parkas bra, eller en kappa med fin huva.

Suck, jag lär väl inte komma till beslut förrän säsongen är slut...

Inga kommentarer: