söndag, oktober 01, 2017

Det chockerande med skumbad

Söndag kväll, helgen är strax över och jag sitter sömnlös i sängen med kliande hals. Inte konstigt; förkylda människor har befunnit sig runt omkring mig som i flockar den senaste tiden. Jag har nästan väntat på att det ska dyka upp.

Helgen gick snabbare än snabbast; M tog dessutom ett tidigt tåg idag för att hinna med lite annat före kvällen så det kändes extra besvärligt att se tåget swisha iväg idag. Men jag tycker om att han åker tåg och inte kör bil. Det känns säkrare och han slipper bli så trött. Klart att jag gillar att han kan åka sent (ibland snarare tidigt på måndags morgonen) men det brukar göra oss båda väldigt måndagströtta så...klokt val idag. Men jag saknar honom. Vi hann inte få så mycket tid den här helgen.

Men vi hann fira M:s mamma som fyllde år och montera min led-ramp som jag köpte till bilen för några veckor sedan. Kvar nu är att koppla den. Idag så sattes den fast av M och min svärfar (jag tittade mest på) och då min bil är ganska plastig framtill så hade förstås far och son listiga idéer för hur den skulle sättas fast utan att vobbla så mycket.

Säsongens första badkarsvistelse blev igår då huvudet höll på att gå i bitar då vi for hem från födelsedagsfirandet. Axlarna uppe vid öronen. Det som hjälpte eller åtminstone lindrade var ett varmt skumbad. Två av kattungarna tittade chockade på hur länge som helst. Som om jag gjorde något helgalet. Det trots att en utav dem är storbadaren själv; alltid tassarna i vattenskålar eller i pölar ute, skvättandes tills han är alldeles genomvåt. Märkligt kattbeteende, men han gillar det. Men matte i skumbad; alltför chockerande.

Skumbad är en av höstens och vinterns höjdare, det stämmer fortfarande bra. Dags att investera i lite nytt badsalt och -skum bara.

Hoppas ni med haft en fin helg!

Inga kommentarer: