torsdag, september 28, 2017

Shopgirl

Det där nya med att jag får sms med rabattreklam från butiker jag handlar i fungerar ju fånigt bra på mig. Jag som annars gärna håller mig från reklam. Men ett tydligt "få 20% på ett köp"-budskap i ren text tycks ju funka bättre än dessa flashiga mejlutskick som jag slänger iväg alternativt avregistrerar mig ifrån. Det är väl inte nödvändigtvis rabatten i sig som gör det, mer att jag faktiskt påminns och börjar tänka på det.

Idag resulterade iallafall ett par såna sms i en tur till Avion efter jobbet med Lil'sis. Jag har suckat för många mornar över att jag inte har nåt att klä på mig när många favoriter blivit för stora, så det var väl lite dags. Jag har längtat efter att trycka ner mig i ett par snygga vanliga blåjeans, som jag skrev för ett tag sedan, men har inte velat köpa några dyrare då jag tänker mig fortsätta neråt i vikt. Så det blev ett par billigare (med rabatt dessutom), men "riktiga" jeans, från Lindex istället. De var riktigt fina och jag hoppas att de håller formen bra. 

När vi ändå gick en sväng i köpcentret så såg jag att Vila hade 20% på allt idag, så jag fick dessutom med mig en grön klänning och en blommig (!!) blus/topp därifrån också.

För nån som inte är så bra på att shoppa kläder måste jag säga att det var ett bra resultat. Lil'sis, min "tantvarnare" när jag handlar kläder, var lite tveksam till den blommiga toppen men jag blev lite kär i de utsvängda ärmarna och när expediten som var garanterat yngre än mig sa att hon tyckte särskilt mycket om just den så följde jag infallet. 

Jag skulle behöva en tjocktröja eller kofta också, men sen får det vara bra med spenderandet ett tag.

Inga kommentarer: