lördag, oktober 28, 2006

Bowling for Ratan

En heldag med lillasyster idag. Hon och hennes kompis Lina kom hit vid 13-tiden. Sen åkte vi till stan och fikade och strosade en kort stund i centrum Mattias och jag åt "frukost" (så var det med den goda mathållningen) på det nya haket "Rost". Mycket goda mackor! Sällan som man nästan tycker salladen på tallriken är lika gott som smörgåsen, men så var det verkligen här. Inte billigt, men gott.
Vi köpte nya telefoner. Jag vill ha en vanlig väggfast sak som funkar och låter som den ska, men Mattias ville absolut ha nya trådlösa. Den vi har nu funkar sådär efter att jag placerade den i ett vattenglas... Och eftersom det paret (vi måste såklart ha två i vårt stora hus) som kostade lite mindre och mer lagomt inte var "lika snyggt" som det som kostade 300 spänn mer har vi nu trådlösa telefoner med barnvaktsläge. För det behöver vi. Jaja, han får gärna välja vad han vill, bara de fungerar. Jag köpte en manick på teknikmagasinet som gör att jag kan koppla in ipoden på bilsteroen och höra på mina podradiosändningar när jag kör bil. Olaglig pryl, förstod jag, men ändå. Jag hoppas den funkar, ska prova imorgon.

Vi bowlade som planerat sen. Ca 1,5 timmar för två vuxna och två halvvuxna: 400:-. My God vad dyrt! Men roligt var det. Eller ja, Mattias verkade inte särskilt road, det är nog inte hans grej att umgås sådär. Lite sorgligt att han inte uppskattar mina likes vad gäller sporadiskt umgänge: minigolf på sommaren och bowling alltid. Vi andra tre hade roligt i alla fall. Jag bröt av två fina naglar och lyckades göra något med armen så att jag under 10 minuter hade en kraftig strålande smärta i höger axel som totalt förlamade armen. Jätteläskigt, känns lite fortfarande. Måste varit någon nerv eller så. Men det var det kanske värt.

Sen gick vi på pizzeria (apropå god mathållning 2). Sara beställde vegetarisk pizza och fick en med salami. Han som gjorde den erbjöd sig snabbt att göra en ny och frågade efter en stund om jag inte ville ha den andra med mig hem...hehe. Inte lätt att veta att jag är vegetarian både hemma och borta kanske. Snällt iaf.

Nu är tjejerna på bio. De ser Click. En, tydligen, ovanligt sexistisk film av och med Adam Sandler. Jag gillar faktiskt hans filmer annars, (The wedding singer är en favorit) men den här verkar vara ovanligt och onödigt idiotisk. Men men. Ska in till stan igen och hämta dem om ett tag.

Annars är jag lite trött idag. Somnade först efter 3 inatt. Fastnade framför en halvusel/halvbra film på fyran. Den handlade om en tjej och hennes fyra killkompisar som hon alla hade något slags hemligt miniförhållande med. Hon blev gravid och alla tog gladeligen på sig något gemensamt helylleansvar för den blivande bebisen och dess mamma. Killarna framstod som lite dumma då det visade sig i slutet att hon faktiskt bara haft sex med en av dem (som jag förstod det) och därmed hade en självklar pappakandidat klar redan från början. Endast en av de återstående tre verkade förstå att det liksom är en förutsättning för att göra en kvinna gravid. Eller ja, jag kanske inte hängde med hela vägen.

Skojig blogg det här idag. Hm. Nu ska jag ladda hem lite podradio.

Inga kommentarer: