torsdag, oktober 05, 2006

Radiodrömmar

Sitter och lyssnar på "Lantz i P3". Me like en massa. Önskar nog lite att jag var som Annika Lantz. Eller ja, att jag med hade ett radioprogram och fick 2 fria timmar om dagen att sitta och bitcha och tycka högt vad jag vill (nästan). Jag skulle nog gilla det. Det kanske är det man skulle blivit? Radiopratare? Slängde alltid lite suktande blickar in mot redaktionsfönstret på Radio Campus, Örebro universitets studentradio. Men jag vågade aldrig.

Ledig idag. Ska skriva jobbansökningar igen. Har en bunt som ligger här som jag måste ta tag i. Lite blandade administratörs- och projekttjänster. De flesta inte ens i närheten av Umeå och Västerbotten. Det får väl bli så. Känns helt okej faktiskt. Huvudsaken är att jag får göra något som utvecklar mig åtminstone lite. Jag vill arbeta med människor som inte kissar i blomkrukor.

Det är kallt och regnigt fortfarande. Smilla blänger på mig då hon kommer in för att äta och torka lite. Som om det vore mitt fel. Och Rosa-kissen haltar fortfarande...

Inga kommentarer: