lördag, oktober 28, 2006

Fettångest (låter som en kvällsblaska) och kräftbilder

Åh, har haft en trögkväll de luxe. Suttit framför datorn, skickat ett gäng mejl, läst ett gäng mejl, spelat lite spel och slötittat på tv med en skål chips.

Det sista borde jag kanske inte gjort, insåg jag nyss när jag spanade igenom bilderna från kräftskivan. My God! I'm fat! Ytligt, visst, men det var inte ångesten jag fick. Jag la på mig lite under valrörelsen och det föll liksom inte av igen. Och det var inte som att jag var en vandrande pinne innan dess heller... Hm...vad ska jag hitta på? Så jäkla svårt att äta rätt när man jobbar natt också. Jag äter nappt nåt under perioderna då jag jobbar, men det tar jag nog igen genom ganska oregelbundet småätande när jag är hemma. Ingetdera är väl särskilt bra. I stan bodde jag granne med simhallen vilket förenklade tränandet en hel del, men här ute? Skulle behöva en träningskompis kanske. Inte lika galen som Fi-Emma kanske men ändå... Nån som kan få mig att stanna i stan ibland och träna något som inte är dödstrist.

Jaja, jag tänkte egentligen publicera några av de bilder som kom till under kräftfestkvällen. En del blixtblänk som jag inte skulle fått godkänt av min fotolärare för, men jaja. (Resultatet av kvällens blogg: I suck!)


Samuel, blev lite bekymrad av retorik-diskussionen under kvällens gång...



Jenny, kvällens värdinna



Fanny, vår konstnärinna som snart ställer ut i Göteborg...



Min lillasyster var med, lite uttråkad kanske.


Ett uppdrag under kvällen var att lyckas ta ett styrelsefoto som vi kan lägga upp på hemsidan. Det var inte så enkelt som man kan tro. Vi hade en tapper fotograf, Uffe som hade förvånansvärt långt tålamod med oss. Somliga blev bra andra blev...lite blandat. Den här är faktiskt min favorit, men den platsar kanske inte på vår hemsida. (Klicka på bilderna för att se dem större)


Ulrika, Jenny, Samuel, Anna, Sara Fanny och Mattias




Jepp det var det. Vi får se om det blir schysst väder imorgon så att jag kanske kan ta lite bilder. Just nu verkar det som att stormen har bedarrat lite. Känns lite lugnare nu i vart fall.

Tror jag lovat lillasyster och hennes kompis att åka till bowlinghallen och gå på stan en sväng. Får se hur det blir. Ska vara tonårsmamma nu igen i några dagar.

Inga kommentarer: