torsdag, januari 26, 2017

Goda nyheter!

Så fick vi då äntligen lite goda nyheter på kattfronten. Jag hade ledigt i eftermiddag för att ta Rosa på återbesök till veterinären idag. Nervös som få. Å ena sidan verkar hon okej, hon gör lite trixande med munnen ibland bara, men jag var ändå inställd på att bästa läget skulle vara en ny antibiotikakur, och värsta läget en ny operation. Men inget av det behövdes, som det såg ut. Veterinären fick kika i munnen utan att ge lugnande (varför lyckas aldrig vi med det?) och kunde se att nästan hela delen av käkbenet som förut var blottat nu täckts med växande tandkött. Bara lite syntes än. Så ingen antibiotika, det var inte infekterat och hon verkade inte ha ont.

Bästa presenten på länge!
Det var en segerkänsla i hela kroppen då jag lämnade veterinären med henne. Jag satte mig i bilen och ringde (en lika nervös) M och berättade de goda nyheterna sen for vi hem och firade med torrfoder, som det nu var fritt fram för igen. Hon har gått fram och åter till skålen och ätit, den lilla sötsvansen. I vanliga fall då vi varit hos veterinären så brukar hon gå undan och vara i fred men idag har hon sökt uppmärksamhet och velat kela. Kanske hon också förstår att det är goda nyheter. Klart det; inga sprutor, ingen påtvingad sömn och ingen smärta. Typiskt bra tecken...

Jag är jättenöjd, dagen kunde inte ha blivit bättre.

Inga kommentarer: