söndag, maj 11, 2014

ESC 2014 med the crazy bunch

Eurovision-finalen var igår och gänget gick all in. Eller inte riktigt kanske. Vi hade, alla åtta av oss, varsin clipboard med hemmagjort röstningsformulär med möjlighet till både betygsättning och kommentarer. Inte illa det. Men nästa år har vi planer på både egna mobilappar och mentometerknappar för att speeda upp och synliggöra vårt betygssättande lite. Hel på skoj alltså.

För kul var det, inte bara att ses alla trevliga vänner utan faktiskt hela spektaklet. Ju mer vi går in för det desto roligare blir det, det är helt klart.

Och vinnaren var helt okej och absolut värdig även om det inte var min favoritlåt. Budskapet går dock inte att protestera emot och det är väl ett som verkligen behövs i Europa för tillfället.
Jag tycker att det för övrigt var en väldigt blandad kompott i år, men jag tror att det var fler låtar som jag faktiskt kan tänkas lyssna på fler gånger än vad det brukar vara. Lite för mycket eländiga ballader som vanligt men flertalet låtar som jag faktiskt blev lite glad av. Och några som kändes imponerande mäktiga som om de var filmmusik modell bättre (Armeniens låt tex). Sveriges bidrag kom trea och det tycker jag verkligen var en prestation att vara nöjd med.

Och jag kan inte låta bli att dra på munnen av det här:


Inga kommentarer: