måndag, maj 19, 2014

Ny vecka

Måndag, kära måndag. Även om jag gillar och trivs med mitt arbete kan jag inte påstå att jag tillhör skaran som hävdar att måndag är bästa dagen på veckan (de finns, tro mig). Men inte är det särskilt plågsamt heller. Snarare litet skönt att ta tag i det där som funnits där i bakhuvudet åtminstone en del av helgen. Det är fortfarande hyfsat bråda tider, även om jag börjar se ljuset i tunneln med allt planerande. Sen kommer det förstås en höst som måste planeras rätt snart, men det låtsas jag inte om just nu...

Det har varit en varm och fin dag (som jag mest spenderat inomhus). Och en kliande dag. Mina myggbett ser ut som nån form av böldpest och innan jag tog mig tid att köpa aloe vera så kliade det på rätt bra. Lite störigt måste jag säga. Imorgon har det säkert gått över (säkert).

Inga kommentarer: