torsdag, april 19, 2012

Snart med i matchen igen

Med risk för att jag bara upprepar mig för tillfället; jag är sjukt trött! Nu har jag förvisso sovit nästan 6 timmar i ett svep idag men jag känner mig totalt överkörd ändå. Ryckningar i ansiktet, ont typ lite överallt och en känsla av att bara vilja sätta mig på golvet och storböla. Längtar efter att slippa sova ensam, slippa sömnångesten och känslan av att jag måste sova. Jag vet att det kommer bli bättre. Det är nån form av omställning just nu. Tror jag. Och mycket tankar som flyger runt i huvudet och skapar halvkaos. Snart är jag tillbaka igen. Märkligt nog har det gått väldigt bra på jobbet ändå. Där har jag fart och inte känt av tröttman så mycket som jag trodde. Jag kommer väl in i nån form av jobbläge, antar jag.



Av någon anledning har den här låten cirkulerat i huvudet lite senaste dygnet, och den känns nästan tröstande. Den påminner mig om perioden jag sist hade massiva sömnproblem (så massiva är de inte än) och en massa sömnångest och då M läste högt ur Muminböcker för mig om kvällarna för att hjälpa. Det var mysigt. Saknar honom och ser fram emot en ledig helg tillsammans. Vet inte om Peter Gabriels version eller originalet med Magnetic Fields är bäst egentligen...




Inga kommentarer: