måndag, april 30, 2012

Det sägs att man inte kan sova ikapp

Valborg idag, och till min glädje (och säkert hans med) är M ledig både idag och imorgon så vi kan ha lite gemensam låtsashelg i efterskott. Fast jag har mest slöat och sovit ikapp en massa. Jag lyckades somna hyfsat skapligt inatt och sov sedan sex timmar innan ryggen strejkade och började krampa (en ny säng här på landet vore inte fel...). 
Sen somnade jag igen i soffan när vi låg och skulle se Tinker Tailor... (2011). Jag såg början och slutet. Nu hade jag förvisso redan sett den en gång men tänkte att en omtitt kanske skulle klara ut en del av den förvirring jag upplevde första gången. Det gick alltså lite sådär. När jag vaknade till och såg slutet var jag nog lika förvirrad som förra gången. Men snygg är den i vart fall. Och jag får väl se om den en annan gång.

Inga kommentarer: