onsdag, mars 22, 2017

Vårblogg


Ja, jo, tack! Jag fick som ett ryck igår och ville stuva om lite och testa lite ändringar. Jag tog rådet som blogger lämnade att göra en backup av den gamla layouten men missade den lilla parentesen att alla gadgets kanske inte skulle följa med. Så när jag försökte backa tillbaka då jag insåg att det blev ändringar i det som varit min högerspalt så kom det inte tillbaka och alla bloggar under "andra som tänker högt" försvann spårlöst. Och det har ju lite varit min egen läslista, mitt sätt att hålla koll på nya uppdateringar från de jag uppskattar att läsa. Nu måste jag alltså komma ihåg alla de (och hitta rätt adresser) och lägga tillbaka dem igen i den nya layouten. 

Jag vet inte om jag är supernöjd nu heller men det blev ju nåt annat. Jag testade ett par olika och vissa var riktigt snygga, men samtliga var sådana där man inte ser hela inlägget på första sidan utan måste klicka på en "läs mer"-knapp. Och jag ogillar själv såna sidor och tycker det är bökigt. Men ja, det blir ju mer clean och mindre text på sidan kanske. Mer tidnings-feeling.

Men nu vete tusan om jag törs testa nåt mer. Nu får det vara såhär...


Inga kommentarer: