onsdag, mars 22, 2017

Onsdagsvila

Det blev lite ändrade planer idag. Vädret visade sig från den fina, droppande och ganska soliga sidan och jag insåg efter en timme av hemmaarbete att jag inte hade med mig allt det jag hade tänkt. Så vid åtta packade jag ändå ihop och for till stan. En ganska lugn dag blev det, med en del saker avprickade från listan. Det har varit ett par-tre ganska hektiska mötesveckor och som ofta när det sen plötsligt blir tomt i kalendern en dag så är det som att farten nästan bromsas ner och det känns som att saker går långsamt. Säkert nyttigt att inte rusa fram i allt också, men märklig företeelse.

En promenad hann jag med vid lunch, vilket var skönt. Jag hade lätt kunnat gå mycket längre, får se om jag hinner ta nån flextid imorgon före lunch för att göra detsamma. Ingen simning idag men jag hade ju tänkt att jag skulle gå på bandet åtminstone upp till 10.000 steg ikväll men då jag lagat mat och ätit så kände jag att huvudvärken som uppstod under eftermiddagen inte riktigt gett med sig och gjorde mig hemskt trött. Antagligen är orsaken en lite muskelknölig rygg, som det känns. Så istället blev det tigerbalsam och snuggien med den lite ömma ryggen uppallrad med allehanda kuddar i soffan framför sista avsnittet av Endeavour. Skönt faktiskt, det har varit mycket aktivitet det senaste.

Nästan 8k steg idag får väl ändå ses som hyfsat godkänt? Jag bestämmer då så. Imorgon blir det nya tag.

Inga kommentarer: