lördag, augusti 30, 2014

Emmy 2014

Som bekant är jag en sucker för tv- och filmgalor (icke-svenska i första hand) och i veckan har mitt sug efter just det tillfälligt stillats. The Emmy Award för primetime-sändningar gick av stapeln i måndags med Seth Meyers som värd. Och han gjorde det som väntat väldigt bra. Jag har nästan tappat sugen att se SNL sedan han slutade för att hålla i sin egen talkshow (som jag faktiskt inte sett särskilt mycket av än) så det var ett gott återseende.


Hela galan fick väl godkänt av mig, den var både trevlig och skojig och innehöll fler givande tal än vad du normalt sett hittar under en Oscargala. Många värdiga vinnare, några olyckliga förlorare och jag fick mersmak på galor. Än är det inte "award season", men det är snart dags för gissningar om kommande nomineringar att börja komma. Spännande bara det.

Och så måste jag komma mig för att se The Normal Heart snart. Den har väntat alldeles för länge nu.

Inga kommentarer: