torsdag, augusti 07, 2014

Ett år äldre, det gjorde visst allt för orken

Jag undrar om värmen börjar påverka mig på riktigt nu. Idag har jag mest känt mig utmattad hela dagen. Utan att riktigt ha gjort något. Förmiddagen nästan slöades bort, jag åt frukost (!), pratade reddit-ämnen med låtsasmaken och småplockade undan lite i köket bara i väntan på att svärfar kom förbi som fortsatt hjälp med fasadarbetet. Och medan de spikade och måttade på (jag anlitas dock som räknestöd när det behövs räknas ut saker) hade jag tusen saker på min lista att göra, men allt gick som i snigelfart. Kände mig trött så att det nästan gjorde ont i kroppen.

Efter att ha hängt två omgångar tvätt ute, fixat lunch, rensat jordgubbslandet (hjälpligt), jagat skott från rosenbusken över halva tomten (damn them) samt ansat densamma så var jag som manglad.

På lördag kväll ska vi ha gäster och både huset och trädgården ser ut som villa villerkulla en riktig dålig dag. Det är med andra ord inte läge för mangeltrött just nu. Inte så att jag kommer detaljputsa någonstans (jag tror våra vänner överlever lite stök och damm i hörnen) men lite ordning vill jag allt ha. Imorgon ska det inte byggas fasad, då infinner sig en paus så att vi gemensamt, bästsambon och jag, kan ta oss an allt stök. Det är ju inte mer än rättvist heller (och jag är nöjd att jag slapp lägga förslaget själv). Jag hoppas då att orken är åter. Annars vet jag inte vad jag gör.

Inga kommentarer: