fredag, augusti 01, 2014

Semesterdag 10

Två veckor kvar nu snart av semestern bara. Jag vet inte hur det känns riktigt, lite blandat sådär. Dök upp lite jobb-orosmoln i huvudet här häromdagen men över lag tycker jag att jag kopplat bort det ganska bra. Saknar kollegorna och den där sociala kontakten men tycker att det är oändligt skönt att vara ledig också. Nu ska jag bara försöka mig på lite mer slappardagar också för det har det faktiskt inte varit så många av. Stresskänslan av att måsta vara nyttig hela tiden är bra till viss del men lite vila hade varit sunt. Helst hade jag velat resa bort bara för ett par dagar och få distans, men det har vi ju inte riktigt tid med. Vi hade en planerad kalasresa söderut men då den blev inställd så har vi inte skapat några nya planer. Och det tycks vara lika bra om jag frågar visa-kortet efter att månadens räkningar dragits...

I slutet på augusti ska jag kanske försöka komma iväg på en Stockholmshelg med Lil'sis. Det vore trevligt. Kanske våra grabbs följer med också, vi får väl se. Annars vore en systerhelg inte så dumt det heller.

Inga kommentarer: