tisdag, april 19, 2016

One of these days...

Alltså vilken dag jag har haft! Inte nog med att nacken bråkar och jag vaknade stelare än på länge i morse, naturligtvis ville inte bilen starta heller. Mina superfina grannar kom skyndande ut så snart de hörde att motorn inte riktigt ville och erbjöd sig hjälpa. Men det tog ändå tid då insatsen med startkablar inte funkade första timmen. Istället för senast 8 kom jag till stan efter halv tio och då jag ändå missat halva utbildningen jag skulle vara på så for jag direkt till verkstaden för att inte chansa med att bilen inte skulle starta igen. Jag berättade att jag hade startproblem (inte varje dag utan lite random, oförklarligt) som förvärrats men att jag kollat batteriet och generatorn själv och de verkade ok. Det måste vara nåt annat.

På eftermiddagen ringde jag upp för att se hur det gick och fick då prata med en mekaniker som sa att han inte trodde att min bil fanns där. "Men jag lämnade den ju personligen i förmiddags?" Efter en stund kom han fram till att den nog inte var inskriven och att de inte skulle hinna titta på den förrän efter stängningsdags. Jag behövde ju komma hem så jag fick snällt nog låna bil av syrrans kille. De kom och hämtade mig på jobbet och så åkte vi och åt middag tillsammans. 

I samma veva missade jag att verkstaden ringde. De lämnade ett meddelande som sa att 1) de hade nu kollat batteriet och det var det inget fel på (nähä?) samt 2) jag kunde väl höra av mig "fast du kan inte ringa för telefonen är nu stängd för inkommande samtal men hör gärna av dig"

Suck! Vissa dagar är mitt tålamod helt klart bristfälligt... Till råga på allt så blev det nåt fel med ena vindrutetorkaren på lånebilen så den for för långt, liksom av bilen och kilades fast så att jag inte kunde öppna förardörren... Inte min dag det här. Tack och lov för migräntabletterna så att jag tog mig igenom den.

Inga kommentarer: