torsdag, april 21, 2016

Ur led är butikernas tidsuppfattning?

Idag tog jag mig friheten att stämpla ut lite tidigare, hämtade upp Lil'sis och sen åkte vi iväg på en liten shoppingrunda, bara vi systrar. Jag hade massor att göra men jag behövde de där två timmarna av trivsam paus. Jag har ändå plussat mer än så i tid i övrigt den här veckan och rent orkesmässigt tror jag att det blir plus i slutändan ändå.

Det är mycket just nu. Inte oövervinnerligt, men mycket. Många järn i elden och jag har väl tagit på mig lite många extragrejer också. Men det är ju väldigt roligt också, annars skulle jag inte göra det. Nu försöker jag dock backa undan lite och få lite bättre fokus. Prioritera, är väl ledordet. 

Det var i vart fall skojigt att hänga med syrran några timmar. Vi handlade väl inte så mycket men det måste inte heller vara målet. Jag hittade ett par vårskor, i nån form av osportig sneakersvariant, i alla fall. Jag skulle behöva ett par lite 'finare' vårskor också men just nu är det mest rena sommarskor på hyllorna. Sandaler, ballerinaskor och liknande som inte riktigt funkar i temperaturen ute än på ett tag. 
Jag letade också efter en vårjacka, eller ännu hellre kappa. Och jag skulle gärna ha en röd sådan. Men det var över lag tunnsått med kappor också. Det är som att affärernas tidsuppfattning inte riktigt stämmer överens med den årstid vi befinner oss i. På hyllorna är det sommar, ute är det fortfarande snöfläckar kvar och minusgrader på nätter och tidiga mornar.

Jag har en gammal röd vårkappa och jag letade ikväll efter den en sväng för att se om jag kan ha den. Jag kunde inte det sist jag testade för nåt år sedan men nu har jag ju tappat åtminstone lite i vikt så jag hade kanske en förhoppning om att det skulle räcka. Men jag lyckades inte hitta igen den tyvärr. Får se om jag hinner leta mer imorgon.

Imorgon är det fredag hörrni!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med shopping men förstår precis vad du menar med sortimentet. Affärerna vill ligga före sin tid. ;-)
Hoppas att du får en underbar helg och att du hittar din kappa. Kram