onsdag, april 13, 2016

Aprilväder

När jag såg ut genom fönstret vid lunch och såg det falla snö ute, då suckade jag djupt. Jag vet att det är aprilväder och i april kommer alltid minst ett sånt 'bakslag', men nu när jag snudd på vant mig vid lite vårkänsla, plockade fram en vårjacka igår och har studsat runt (nåja) i sneakers, ja då kändes det ändå lite missmodigt. Snön lade sig inte så mycket utan blev mest blött på marken men det snöade fortfarande ganska rejält när jag åkte hem drygt fem timmar senare. Nån mil före hemmet var det däremot blå himmel och det ser fortfarande fint och stilla ut ute nu när det börjat skymma. Det ryktas om minusgrader imorgon men ja, det är väl som det är. Aprilväder.

På sätt och vis är det bra eftersom det inte fanns lediga tider att byta däcken på förrän om knappt två veckor där jag har mina däck förvarade. Jag har fegat lite med att boka tid eftersom det fortfarande är snö ute även om vägarna som oftast känts torra och bra. När jag så väl bokar tid kommer bakslaget alltså, komiskt nästan...

Inga kommentarer: