fredag, november 18, 2011

Intressant på bio

Såg just att SF hottat upp sin hemsida lite. Inte så jättestor skillnad, men lite i vart fall. Det var ett tag sedan det erbjöds förhandsvisningar nu, vilket är lite synd då det börjat droppa in intressanta filmpremiärer. Jag har till exempel så smått börjat bli nyfiken på Tintin-filmen, trots min inledande skepsis (eller framför allt bristande Tintin-historia). Nu har dessutom Drive (som luktar Oscar-skräll) Sverige-premiär och ingen har väl missat att jag hyser ett visst Twilight-intresse (trots att man "inte ska"). Just vad gäller den har jag kanske inte så stora förväntningar; de tidigare filmerna är inga höjdare rent filmkritiskt (även om jag gillar dem ändå), men jag är nyfiken på vad de har gjort av boken, som i sig är rätt märklig. 

Jag tycker för övrigt att det är lite synd att det är just Kristen Stewart som gärna trashtalkas när det kommer till Twilight-filmerna. Jag tycker hon gör vad hon kan av Bella-rollen. Se istället andra filmer med henne, som Welcome to the Rileys eller The Runaways (men även The Cake Eaters och In the Land of Women är sevärda). Personligen tycker jag hon slår både vampyren och varulvens skådespelartalanger med hästlängder. Och jag ser fram emot hennes tolkning av den stridande Snövit som kommer nästa år.



Inga kommentarer: