tisdag, november 08, 2011

Fördröjning

Idag borde jag vara lite duktig och ta tag i lite städning, så mycket som ryggen fixar i vart fall. Jag är lite rastlös och börjar känna mig utomordentligt lat. Jag stannade kvar på landet imorse när de andra for till jobb och skola och har nu en dag hemma för 'vård av söta katter'. De sover dock mest så sådär väldigt mycket vårdande är det inte.

Klev upp tidigt imorse, vid sju när de andra skulle upp, och gick ner och gjorde frukost. Väldigt snällt, måste jag säga. Men sen gick jag och la mig igen. Vaknade för ett par timmar sen av att brevbäraren stod och toktutade utanför grannens. Det blev ett så tydligt inferno när allt annat här ute är så tyst.

Sådär, ett meningslöst inlägg som mest går ut på att jag borde ta tag i städning. Som att jag skriver undanflykter för att skapa undanflykter för att städa... Klurigt.

Inga kommentarer: