onsdag, november 30, 2011

Bad news

Även om jag inte köpt varje nummer så får jag säga att det var tråkiga nyheter att det enda (?) svenska filmmagasinet Cinema läggs ner vid årsskiftet. Jag har tidigare bloggat om varför jag inte varit fullt nöjd med tidningen alltid, men därmed långt ifrån sagt att den varit dålig. Det blir helt klart ett tomrum efter den och jag hoppas att det kommer något nytt. 

Det skulle som sagt vara hemskt kul om det kunde dyka upp ett tidningsprojekt liknande de som finns i Storbritannien, som Empire (men även Total Film), med en mer lättsam och humoristisk ton där seriösa reportage blandas med lättsamma och icke traditionella intervjuer och notiser. Inte så mycket 'konstkänsla' utan mer kravlös kärlek till film, oavsett vilken smak man har.

Förstå vilket drömjobb...

Inga kommentarer: