lördag, april 24, 2010

Mina lördagsgodispengar går till...

Just när jag kände att enbart en gigantisk godispåse skulle få mig glad igen denna ryggvärkande lördag, snubblade jag in på Onyanserat och läste den galna historien om "Restore Stephen Baldwin". Det är förvisso ingen rolig historia på så vis, men jag blir ändå glad över upptäckten att jag faktiskt är ganska "sane" i jämförelse.

Historien i kort; det har inte gått så bra för Baldwin-brodern Stephen. Han har helt enkelt blivit pank. Och frälst. Detta har i sin tur lett till en insamling; "The Restoration of Stephen Baldwin", som uppenbarligen inte enbart syftar till att ta Stephen upp från avgrunden (om han nu är där) utan också ge honom en schysst förmögenhet att stoltsera med under parollen "Together, let's restore a man of God". Anledningen? "Stephen’s influence is in Hollywood. Hollywood worships money and without it you are seen as a loser and cannot be an effective influence to this group.", enligt hemsidan. Det kostar att predika Guds ord alltså. Man tycks nämligen veta att det är bristen på förmögenhet som gör att "människor världen över häcklar honom". (Japp, så är det naturligtvis. Det har inget med hans reality-"karriär" eller dåliga filminsatser att göra alls.)

Jeez. Glöm medmänsklighet, let's make Stephen Baldwin filthy rich! Vem behöver tvivlare med såna kristna?

(Det hela kan såklart vara ett knepigt skämt, men sidan ser hyfsat äkta ut så långt jag har orkat läsa.)

Inga kommentarer: