onsdag, april 14, 2010

Empatilösa idioter

Och när jag ändå är igång; jag blir skitförbannad och människofientlig av sånt här. Jag läste om fallet igår och försökte skaka det ur mitt medvetande. Människor är så outgrundligt dumma i huvudet. Spontant tycker jag att ett rimligt straff är samma behandling som de gav djuren, men ändå vet jag nånstans att det troligen inte ens kommer att bli maxstraff. Det är väl snart på tiden att man faktiskt använder straffskalan för djurplågeri på riktigt istället för att ge några ynka tusenlappar i böter?

Ibland känner jag mig som "Grizzly Man" antagligen gjorde när han bestämde sig för att lämna civilisationen och leva med djuren istället. Lite mer galenskapsinformation och jag blir "Crazy Cat Lady" och flyttar ut i ett hus långt utanför mänsklig kontakt. Who's with me?

Inga kommentarer: