onsdag, juli 27, 2016

Verkligheten framför fiktionen, ni vet

Jag köpte förvisso en bok (fiktion dessutom) till semestern men den har jag inte rört än. Däremot har jag fortsatt fastna i allehanda intressanta artiklar istället. Minst lika spännande, eller mer egentligen, då det är "på riktigt". Jag saknar dock att läsa annat än dokumentära saker, men det var länge sedan jag fastnade ordentligt i något.

Jag vet inte om du sett tv-serien The Americans (2013) som finns på Netflix? Själv började jag se den men lyckades inte riktigt fastna de första avsnitten och sen glömde jag den lite. Hursom så snubblade jag via en annan blogg (jag ska länka så snart jag kommer ihåg varifrån det var) på en artikel om familjen som inspirerade serien. En intervju med familjens två söner; "The day we discovered our parents were Russian spies" av Shaun Walker i The Guardian i maj i år. Mycket spännande läsning!

Inga kommentarer: