söndag, juli 03, 2016

Kattaälsklingen!


Sexton år minsann, min lilla knasgurka. Det är faktiskt inte så illa pinkat för en ganska egensinnig och äventyrlig katt som har en hel del scares med sig i bagaget. Eller vad sägs om att hoppa från fjärde våningen (hon smet ut på fönsterbläcket från kattvakten och trillade/hoppade ner och landade i en buske, i stort sett oskadd men chockad) som yngling, vara nyfiken och bli instängd i grannens förråd/bastu i 1,5 dygn, bli skrämd av ett djur (?) och sitta i ett träd i skogen i ett drygt dygn osv.  Plus alla de kökssåp hon av misstag stängts in i då hon varit nyfiken och smitit in. Alltid nyfiken på allt nytt och alltid väldigt talför med en stark egen vilja.


I september har vi hållit ihop i sexton år och det har varit sexton bästa år det. Jag har läst att rekordet i ålder för en katt ligger kring 33 ungefär så jag tycker inte att jag kräver för mycket då jag önskar mig sexton pigga år till! Nåt annat är faktiskt väldigt svårt att tänka sig. Hon förgyller min tid varje dag hon finns.


Ett av favorit-sovstilarna
Gratulerar på födelsedagen älskade Smilla!

Inga kommentarer: