fredag, maj 13, 2016

Catastrophe

Jag såg säsongsavslutningen av Catastrophe (2015) häromdagen och efteråt satt jag lite frågande till slutet. Jag må vara trög ibland men jag hängde inte riktigt med i svängen där, om jag nu inte missat något... Bra då att jag förstått att det kommer en tredje säsong. Jag hoppas det inte dröjer allt för länge bara.


Men om jag inte tipsat om serien tidigare så passar jag på att göra det nu. Det är en lite annorlunda och kul serie. Och samtidigt som den bjuder på en del igenkänning så ger den åtminstone mig en  viss önskan att det faktiskt var så pass lätt att ta plats. Fast minst lika ofta blir jag besvärad av den brutala ärligheten och bristen på farstu som faktiskt båda huvudkaraktärerna (mycket bra spelade av Sharon Horgan och Rob Delaney) besitter rätt mycket av. Men se själva! Jag tror att ni kommer att gilla det.

Inga kommentarer: