onsdag, januari 21, 2015

Gnälldrottningen is back

På riktigt, det här året... Kan vi inte bara starta om det? Eller kanske hoppa en bit fram åtminstone? Jag får det inte riktigt att funka för mig i vart fall. Inget överskuggar förlusten av den finaste förstås, men utöver det jävlas det bara. 

I fredags fick jag post till stan i en stor bunt, vari det fanns räkningar från början av december. Påminnelser och ett snabbt inkasso som tom skickats till kronofogden. Så det har jag svettats med den här veckan. Förhoppningsvis är faran bortblåst men helt säker känner jag mig inte. Igår kväll hade jag sån superångest över det där att det knappt blev någon sömn alls natten som var.

Imorse när jag svängde in på jobbet satt det plötsligt en annan skylt på min hyrda p-plats. Fler telefonsamtal och krångel. Imorgon ska jag komma ihåg en ny plats och jag ska ha fått en upptryckt skylt som plåster på såren.

Det och annat som inte skrivs här för tillfället. Känner mig smått manglad. All kraft går till att inte låta det gå ut över mitt ansvar på jobbet.

Gnäll gnäll alltså.

Inga kommentarer: