torsdag, januari 21, 2016

Kyla

Det är sannerligen tur att jag fått ordning på uppvärmningen av huset. Idag har det åter varit 25-27 minusgrader ute och det är ganska bitigt, även om jag vet att det är än värre högre upp. Jag for till affären (den berömda mjöljakten...) utan långkalsongerna på och höll på att frysa låren av mig innan bilen blivit lite varm. Väl på den närliggande byns ica steg värmen i kroppen något då jag såg att den annars tiggande mannen utanför hade fått komma in och värma sig en stund. Jag kan verkligen inte förstå hur det fortfarande finns de som tror att romerna kommit till Sverige av lathet, egoism eller nåt annat märkligt. Det finns rätt många saker jag skulle göra för att överleva innan jag satte mig i ett främmande land med märkligt språk på en tunn filt i undermåliga kläder i 27 minusgrader och snö. Jag menar, vem väljer det egentligen?

Inne på mina sista kronor efter det felaktiga mjölköpet fick han bara några enkronor i sin kopp innan jag for hem igen. Efter en stund ångrade jag att jag inte bekostade en kopp kaffe åt honom istället.

Inga kommentarer: