måndag, januari 11, 2016

Back on track

Första dagen efter en kort ledighet och det kändes verkligen som att jag varit borta en hel evighet. Man kommer snabbt tillbaka i gängorna när man möts av ett 60-tal mejl, dryga 20 sms och ett par mötesförfrågningar att gå igenom. Lite som att jag varit bort mycket längre än två vardagar (totalt 5 dagar). Det tog ett tag att komma ifatt samtidigt som telefonen ringde och kollegor kom förbi. Insåg också att jag bokat in lite väl många saker den här veckan kanske, optimistisk före-jul-mentalitet? Kanske det. Möten ända in till 16.30-tiden på fredag eftermiddag. Men det kommer säkerligen att funka fint det med, jag lär vara mör på fredag kväll, men när är man inte det?

Känner mig ganska mör redan ikväll faktiskt. Öm rygg och trött huvud. Jag har haft en hel del huvudvärk det sista och naturligtvis ger dig mig all möjlig typ av ångest och idéer, men allra mest troligt är det väl 'bara' ryggen som spökar. Jag blockerar bort en del smärta har jag fått lära mig och brukar inte känna den förrän jag kommer åt det ömmande stället, och när jag nu slappnar av så känner jag hur det ömmar i muskelfästena i övre nacken, i axlarna och i ländryggen. Så jag ska försöka släppa sjukdomstankarna (som antagligen ökar på spänningarna) och försöka lägga mig till rätta i sängen och sova istället tror jag.

Back on track.

Inga kommentarer: