onsdag, april 15, 2015

Roliga britter

Känner mig lättroad ikväll. Och på ganska gott humör. Tror 8 Out of 10 Cats (yes, maratonet fortsätter) har en del att göra med det, men inte allt.

-I can peel a banana with my feet.
-How did you found that out?
-I wanted a banana but my hands were busy...

Den konversationen dog jag till för en stund sedan. Lättroad, som sagt, men det var faktiskt väldigt roligt. Har ni fortfarande inte spanat in det där brittiska lekprogrammet så uppmanar jag er att göra det nu. Under en period då ingen intressant film känns lättsmält/lockande nog och intresset för mina vanliga serier känns märkligt lågt så har de fantastiska, märkligt ocensurerade och corky britterna räddat många kvällar. Och på köpet har jag hittat många nya briljanta komiker. Jon Richardson och Sarah Millican är de nya favoriterna.


Egentligen gillar jag Countdown-varianten ännu mer men den finns det färre avsnitt av. Men klart sevärda. Åtminstone för oss lättroade alltså.

Inga kommentarer: